Rak piersi

Categoirzed Under: Choroby, Diagnostyka

Dzięki profilaktyce, oraz wczesnej diagnozie oraz prawidłowo przebiegającemu leczeniu rak piersi może być wyleczalny. Jest to najczęściej spotykany typ raka u kobiet. Trzeba regularnie wykonywać badania oraz samodzielnie badać ręcznie piersi i węzły chłonne w pobliżu piersi aż po pachy. Istotne jest to, iż badanie samodzielne nie zastąpi badania lekarskiego, ale ze względu na szybkie przerzuty i pojawianie się guzów, praktycznie w ciągu miesiąca można wykryć zmiany chorobowe.

Praktycznie nie ma sposobów, aby zapobiec rakowi. W grupie ryzyka są kobiety, u których matki, siostry, babcie i bliskie ciocie chorowały. Imperatywem więc jest wczesne diagnozowanie i leczenie. Do czynników zagrożenia rakiem piersi należą: rak drugiej piersi, łagodne choroby, nie bycie w ciąży, wczesna menopauza a także czynniki nazywane czynnikami socjoekonomicznymi, do których należy wyższy poziom socjoekonomiczny, celibat oraz miejski tryb życia.

Jeśli rak piersi jest wcześnie wykryty stosuje się chemioterapie, leczenie operacyjne z tendencją do ratowania piersi, czyli ich nie usuwania. Wtedy 90% chorych kobiet ma szansę na wyzdrowienie przy tym rzucie. Guz powyżej 2 cm jest już trudny do leczenia. Badania oraz sam rak piersi – nie bolą. Guz ma różne rozmiary i oczywiście nie boli, ale rośnie. Jest twardy, nieregularny, a na dodatek może ciągnąć w swoim kierunku sutek i powłoki skórne. Jest albo spłaszczenie albo zmarszczki na piersiach.

Drugim podstawowym badaniem, po ręcznym jest mammografia, ukazuje obraz promienisty bądź gwiaździsty. Obecnie istnieje kilka metod leczenia, które dobiera się w zależności od typu i stadium rozmiarów guza. Stosuje się zabieg chirurgiczny, radioterapię, hormonoterapię a także chemioterapię.

Endometrioza

Categoirzed Under: Choroby

To choroba, której pochodzenie nie jest znane charakteryzuje się nietypowym, patologicznym umiejscowieniem części błony śluzowej macicy. Fragmenty przemieszczają się poza obręb błony jamy macicy i rozwijają się poza nią w obrębie jajników, jajowodów, w pochwie a także wokół macicy. Jeśli te nieprawidłowe zmiany występują w obszarze macicy wówczas jest to już gruczolistość. Szacuje się, że aż 40% przypadków endometriozy to właśnie ten typ. Głównymi objawami endometriozy jest ból oraz niepłodność.

Czy endometrioza powoduje niepłodność, to okazuje się po wykonaniu zdjęć rentgenowskich jajowodów oraz macicy. Poprzez wykonanie laparoskopii ogląda się bezpośrednio ogniska zmienione chorobowo. Jest to typowo choroba kobieca z jednym wyjątkiem, jeśli mężczyźni podczas leczenia podawane są hormony w przypadku raka gruczołu krokowego. Kobiecie podawane są leki z grupy gestagenów, które hamują wydzielanie gonadotropin oraz analogów gonadoliberyny. Ma to wpływ hamujący na podział endometrium komórkowego. Jest to choroba, która może być trudna do leczenia ze względu na jej usytuowanie zmian patologicznych. Niektóre ogniska chorobowe mogą być trudne do usunięcia, ze względu na swoje usytuowanie. Dopuszczone są warianty chorobowe trudne do wyleczenia.

HPV

Categoirzed Under: Diagnostyka, Profilaktyka

Test HPV jest testem wykrywającym wirusa HPV. Szczepionka na wirusa HPV powstała całkiem niedawno i jest rezultatem badań ostatnich lat. Test HPV wykonuje się na zasadzie pobrania próbki za pomocą szczoteczki czy też pałeczki.

Stosunkowo niegroźny wirus może doprowadzić do poważnych następstw. Robiąc test możemy się uchronić od zachorowania na nowotwór umiejscowiony w narządach płciowych. To właśnie poprzez nie wirus ten jest nabywany i się przemieszcza. Wirus HPV posiada wiele odmian, a szczepionka na wirusa HPV jest dobra w zastosowaniu przeciw kilku jego odmianą. Dlatego test HPV jest rozsądną propozycją w sytuacji pojawienia się na narządach rozrodczych zmian w postaci brodawek i kłykcin. Taki test może uratować życie.

Można go zrobić również samemu, kupując w aptece zestaw do robienia testu HPV. Tematyka ta nie jest znana wielu ludziom dlatego zawsze dobrze jest od razu widząc zmiany wybrać się do lekarza, który od razu będzie umiał zdiagnozować problem. Wirus nie jest rzeczą dobrą i szkoda życia na zabawy z wirusem HPV. Medycyna rozwija się i dostarcza nam coraz lepszych medykamentów, które wkrótce będą mogły wyleczyć większą ilość ludzi i polepszyć stan zdrowotny społeczeństwa.

Nadżerka

Categoirzed Under: Nadżerka

Ginekolog zajmuje się badaniem oraz leczeniem wszelkich schorzeń związanych z kobiecym układem płciowym. Jednym z nich jest nadżerka. Choroba ta występuje najczęściej u kobiet w wieku od 25 do 35 lat.

Nadżerka jest rezultatem zapalenia szyjki macicy spowodowanego bakteriami, wirusami lub grzybami. Nadżerka ma czerwony kolor oraz nierówną, brodawkowatą powierzchnię. Tworzy się ona w pochwowej części szyki macicy. Ryzyko wystąpienia nadżerki rośnie u kobiet mających problemy hormonalne, a także u tych które bardzo wcześnie rozpoczęły współżycie seksualne, bądź też często zmieniają partnerów.

Kobiecie ciężko samej zdiagnozować tą chorobę gdyż nie wiążą się z nią bóle czy inne ostrzegawcze sygnały wysyłane przez organizm. Często wykrywa się ją przypadkowo. Dlatego ważne jest aby co jakiś czas udać się z wizytą do lekarza. Ginekolog Warszawa stwierdzi czy faktycznie istnieje podejrzenie wystąpienia nadżerki i w razie konieczności zaleci odpowiednie badania w tym przede wszystkim badania cytologiczne.

Nadżerka jest przypadłością łatwą do wyleczenia jednak jeśli się ją zaniedba może przekształcić się w chorobę nowotworową.

Testy u ginekologa

Categoirzed Under: Testy ginekologiczne

Innowacją na rynku usług ginekologicznych są dostępne testy ginekologiczne, które można wykonywać samodzielnie bądź w gabinecie ginekologicznym. Nowe testy ginekologiczne umożliwiają sprawdzenia różnego typu infekcji, wydzieliny z pochwy a także tego czy jest się w ciąży. Specjalistyczne testy można wykonać w domu, a także tuż przed wizytą, aby wynik skonsultować z ginekologiem.

Rzetelny i miły ginekolog jest osobą, do której w każdej chwili możesz przyjść na wizytę. Wykonywanie testów jest szybkie i łatwe. Wyniki są wyjątkowo miarodajne. Profesjonalne testy ginekologiczne są wyjątkowo przydatne przy diagnozowaniu infekcji pasożytniczych lub bakteryjnych. Można je kupić w aptekach internetowych oraz zwykłych aptekach. Swojemu ginekologowi można zadać każde pytanie dotyczące anatomii, fizjonomii a także planowanej ciąży. Podczas rutynowych badań wykonywana jest diagnostyka szyjki macicy, pochwy, jajowód i jajników. Diagnozowane są zmiany nowotworowe, stany zapalne, a także endometrium, mięśniaki macicy czy guzy.

Pełna diagnostyka niepłodności umożliwia podjecie właściwego leczenia łącznie z zapłodnieniem in vitro. Świetnie wykształcony ginekolog Warszawa zapewnia usługi na światowym poziomie, dzięki którym każda kobieta będzie zdrowa oraz będzie mogła w pełni cieszyć się ze swojej kobiecości. Progresywna ginekologia umożliwia wykonywanie bardzo zaawansowanych badań, takich jak USG 3D, USG 4D, USG piersi oraz biopsje cienkoigłowe. Profesjonalny gabinet ginekologiczny jest bardzo dobrze wyposażony, a lekarze stale podnoszą swoje kwalifikacje, aby były na światowym standardzie.